Monday, April 16, 2012

The Question of abstraction // La Question de l'abstraction

Français plus bas

On this cloudy spring day I was happy to let myself plunge into the world of abstraction, to let go of my recent intellectual endeavors to fall into the unknown. Waiting for me at the Montreal Museum of contemporary art were some of the finest pieces of their permanent collection. Many works from Quebec's most famous artists like PAUL-ÉMILE BORDUAS, JEAN-PAUL RIOPELLE, and my personal favorite ALFRED PELLAN are there for us to enjoy. I noted Paul-Émile Borduas The Winged Courier of the Cliff / 1947 as one of my preferred pieces by this artist. I truly enjoyed LAURENT GRASSO's Eclipse /2010. And I was impressed to find three works by ANISH KAPOOR, untitled /1984.

-Lena Ghio

FRANÇAIS

En cette journée nuageuse j'étais contente de me plonger dans le monde de l'abstraction, de transcender mes récents travaux intellectuels pour me laisser tomber dans l'inconnu. Au Musée d'art contemporain de Montréal une nouvelle exposition composée de plus d'une centaine des meilleures pièces de leur collection permanente m'attendait. Plusieurs oeuvres de nos artistes les plus célèbres tels PAUL-ÉMILE BORDUAS, JEAN-PAUL RIOPELLE, et mon favorit personnel ALFRED PELLAN sont là pour notre plaisir. J'ai noté le tableau de Paul-Émile Borduas Le Facteur ailé de la falaise/ 1947 qui me plaît énormément. J'ai beaucoup aimé la piéce de LAURENT GRASSO Eclipse /2010. Et j'ai été impressionné de trouvé trois oeuvres d' ANISH KAPOOR, untitled /1984.

-Lena Ghio
www.macm.org
Refus Global

No comments:

Post a Comment